דילוג לתוכן הראשי

ההכרעה השיפוטית אינה הדרך הבלעדית לפתרון סכסוכים

                "מי שמטפל ברגשות עם פטיש , שלא יתפלא שהוא נראה כמו מסמר עקום"


רוגז, כעסים, תסכולים, ותקשורת לקויה, הם מפתח לחוסר בריאות. אם חשובה לך
ההתקדמות וההתפתחות שלך, פיוס וגישור הם הפתרון:
הגישור הינו מו"מ בין הצדדים המנוהל ע"י צד שלישי ניטרלי, המגשר. ההליך חסוי, סודי ופרטי. ההליך מוביל להסכם מוסכם על הצדדים המספק את מירב האינטרסים של הצדדים. ניתן לקיים בו פגישות משותפות ונפרדות .שמנו דגש על הגדלת הערך של "העוגה" (win – win ) טיפול בכלל מערכת היחסים ויישוב הסכסוך כולו.
גישור 
הגישור הינו הליך רצוני ליישוב סכסוכים המוסדר (בסעיף 79 ג ) לחוק בתי המשפט (נוסח משולב, התשמ"ד – 1984 ובתקנות בתי המשפט (פישור) התשל"ג – 1993 ).
בגישור מתנהל המו"מ בין הצדדים ביניהם קיים סכסוך, באמצעות צד שלישי (המגשר) .

המגשר
המגשר הינו צד ניטרלי – הוא אינו שופט, אינו מחליט ואינו כופה פתרון.
תפקידו לנהל את הליך הגישור בו ניתנת הזדמנות לכל צד להציג את עמדתו בסכסוך, ולשמוע את הצד השני.
המגשר מסייע לצדדים לקיים דיאלוג על יישוב הסכסוך ,ע"י בניית מפת נושאים, זיהוי אינטרסים משותפים, הרחבת האפשרויות, בנייה משותפת של מתווה לפתרון, וניסוח הסכם המבוסס על הפתרונות המיטביים עבור הצדדים.
המגשר הוא בעל מקצוע שהוכשר והוסמך לערוך הליכי גישור.

תוקף של פסק דין
השגת הסכם גישור תלויה ברצונם של הצדדים. ההסכם שייחתם יועבר לבית המשפט למתן תוקף של פסק דין גם בסכסוך בו אין תיק תלוי ועומד בבית המשפט.

חיסיון
הליך הגישור הוא חסוי לחלוטין. כל הנאמר במסגרת ההליך לא ישמש כראיה בהליך משפטי, במידה ויוחזר הסכסוך לבית המשפט או בכל מקרה אחר. ההליך הינו סודי ודברים שנאמרים ע"י צד בפגישה נפרדת אינם מועברים לצד השני אלא בהסכמת הדובר.

"שמירת הזוגיות בעזרת גישור, החזיר אותנו להיות הורים אהובים בעיניי הילדים. למדנו כולנו, הילדים ואנחנו, לגלות איכויות בכל אחד מאתנו, למדנו להכיר בדברים החשובים לכל אחד, לכבד אחד את השני ולהיות משפחה עם קשר מסוג חדש".

משה ציפורה והילדים נדב, רונה, תומר ושרית.


משך הליך הגישור
אורכו של הליך הגישור תלוי בצדדים ובמורכבות המחלוקות. בדרך כלל בעניינים עסקיים מסתיים הגישור בכ – 3 מפגשים , בענייני משפחה ב 4 מפגשים, משך כל פגישה כשעתיים עד שלוש שעות.

המשתתפים בהליך הגישורבפגישת הגישור יהיו נוכחים בעלי הדין המעורבים בעניין הנדון וכל מי שרוצה ורשאי לקבל החלטות מטעם החברה / הארגון או המעורב בסכסוך. הליך הגישור בנוי מפגישות משותפות של כל המעורבים בדבר ובמידת הצורך, פגישות נפרדות – עם כל צד בנפרד.
במידה ולצדדים יש עו"ד, הם יכולים ללוות את הצדדים כ"יועציהם" לאורך ההליך, על מנת לאפשר עבודה "גישורית".

כמה ממאפייני הגישור
יכולת השפעה - תוכנו וניסוחו של ההסכם נקבע ע"י הצדדים בהסכמה מלאה. הדברים החשובים לך יקבלו בו את הביטוי הנכון עבורך, ללא הכללים הפורמלים הנדרשים בבית המשפט ובאווירה נינוחה ורגועה.
חסכון בזמן - ניתן להגיע להסכם תוך מספר שבועות או חודשים ספורים, הרבה לפני השלמת דיונים בבית המשפט.
חסכון בכסף – ההליך אינו מחייב העזרות במומחים או עו"ד, ויחד עם זאת מאפשר לך בכל שלב להתייעץ עם כל אחד.
במידה ולא הושג הסכם, ההשתתפות בגישור אינה מונעת מהצדדים לפנות להליך משפטי או כל דרך אחרת על מנת ליישב את הסכסוך.
סיום הסכסוך – הליך הגישור מטפל בכלל מרכיבי הסכסוך. הרגשיים והחומריים כאחד. בסופו לאחר הגעה משותפת להסכמות יש פיוס בין הצדדים מתוך הכרה והבנה של הדברים החשובים לכל אחד.

מהן האפשרויות הנוספות לפתרון סכסוכים ?

משא ומתן > גישור > פישור > בוררות > שפיטה

ככל שנעים שמאלה על הציר , השליטה של הצדדים בתוכן ובתהליך פוחתת ועוברת לצד שלישי, ההליך הופך להיות פרוצדורלי יותר , ומאבד את גמישותו ואת יכולת השפעתך.

משא ומתן (מו"מ)ההליך הגמיש ביותר ליישוב סכסוכים. הצדדים מנסים לשכנע האחד את השני להגיע לתוצאה מוסכמת. מרבתינו נוהגים לנהל מו"מ עם אלמנטים וטאקטיקות תחרותיות אשר מחריפות את הסכסוך או פותרות אותו לטווח קצר.

פישור
הליך הנודע בגמישותו. המפשר (צד שלישי) מסייע לצדדים לנהל מו"מ שיוביל להסכמות מתוך פשרה (lose - lose ) . הוא רשאי להציע הצעות, לחוות את דעתו ולהמליץ על פתרון. זהו הליך המסיים את הסכסוך בפתרון הבעיה האחת.

בוררות
הליך משפטי לכל דבר. הבורר משמש כשופט ומכריע בסכסוך. (win – lose) הכרעתו מחייבת את הצדדים ולא ניתנת לערעור, אף לא בבית משפט. לא קיים בו חסיון, לא ניתן לקיים פגישות נפרדות להוכחת טיעונכם. פרוצדורה מורכבת המחייבת ייצוג משפטי.

שפיטה
תהליך מורכב המחייבת בד"כ ייצוג משפטי. ההליך אינו רצוני והוא לעולם נכפה על הנתבע. למעט מקרים בודדים ההליך הוא פומבי ואינו חסוי . בסיום דיון שלא הסתיים בפשרה או במחיקה או דחיית התביעה ניתן פסק דין ע"י שופט המחייב את הצדדים.


מתוך אחריות והרצון להשפיע ולהשיג את הדברים החשובים , אתם מוזמנים לבחור בדרך הגישור למנוע וליישב סכסוכים. תנו את החשיבות הראויה ליישוב הסכסוך , מההיבט הרגשי והחומרי.

"מחוץ ומעבר לרעיונות של נכון ולא נכון משתרע שדה. אני אפגוש אותך שם" ג'לאל א-דין רומי, משורר פרסי 1207-1273
יאיר היימן , מגשר 050-7230744
haymanyl@netvision.net.il





תגובות

  1. אם אתם מחפשים עורכת דין בכרמיאל ליישוב סכסוכים מומלץ לפנות לעורכת דין איכותית מאד.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הכנה לשיחות משמעותיות

לפני שיחות משמעותיות, תחליטי ותגידי לעצמך מספר פעמים .  " אני לא פגיעה, ולא רגישה וחשוב לי להבין את צחי "  וצאי לדרך ...  הכוח נמצא בשאלות , אצל השואל .   לפעמים בשיחה , נאמרת מילה, נאמר משפט , שמפעיל אותך, מכווץ את ה"בטן" משתק את הנשימה , מעליב פוגע ומשתק את השיחה , והשיחה נתקעת.  ואז מה עושים ....?? עוברים לשאלות .  טכניקת השאלות היא כזו :  לדוגמא : יעל : "צחי , אני מבקשת לתת לשנינו צאנס לייצר זוגיות אוהבת ותומכת  "              צחי :  תדחי את זה לעוד שבועיים בערך ...כרגע טוב לי ככה..  להתרחק קצת .."              הבטן מתכווצת הגרון נחנק האמפטיה נעלמת ואז את עוברת לשאלות              את המילה /  שתי המילים האחרונות של המשפט את הופכת לשאלה  .                                           יעל  "  מה זה אומר " להתרחק קצת   ?              צחי :  אני רוצה לחשוב עם עצמי , את פתאום נופלת עלי .   אני צריך קצת  מרחק "             יעל  :למה אתה מתכוון " מרחק  " ?              וכן הלאה             

סדנת גישור בתחום החינוך

סדנת "שימוש בשפה הגישורית ובכלי הגישור בחינוך " מיועדת לאנשי חינוך העוסקים בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי.    הסדנא מאפשרת לכם להכיר ולתרגל שפה וכלים גישוריים על מנת שתוכלו להשתמש בה ביום יום ליצירת תקשורת רגישה, אפקטיבית ויעילה. השפה הגישורית מאפשרת זיהוי יעיל ומיידי של צרכיהם של בני הנוער, הגדלת מרחב האפשרויות למענה לצרכים אלה ובניית הסכמות ללא מאמץ . השימוש בשפה הגישורית ממעיט את הקונפליקטים, האלימות, ומשנה את האקלים במסגרות החינוכיות. להטמעת השפה הגישורית השפעה מהותית על צוותי חינוך, תלמידים והורים.  השפה הגישורית משמשת הן למגשר/מתווך בין שני בעלי מחלוקת, למורים והורים כלפי כלפי הנוער הצעיר, וגם לבני הנוער כלפי המבוגרים ( Manage up ) . הקניית השימוש בשפה הגישורית לנוער בסיכון מאפשרת לנוער לצמצם התנגדויות קונפליקטים ותסכולים, להיות מובן יותר ורצוי ע"י סביבתו החברתית.  הסדנא נמשכת כ 4 שעות ומתחלקת לשני חלקים  •          חלק עיוני העוסק ב : •          הבהרת הבעייה, חידוד הצורך. •          המשמעויות החברתיות של הבעיה. •          מהו גישור •      

סיום הסכסוך ויציאה לדרך חדשה - יאיר היימן

המטרה שלי היא לסייע לכם להביא את הסכסוך לידי פתרון מוסכם ,  לסיימו   מהר ככל האפשר ,   עם הוצאות נמוכות מאד , להיפרד מרגשות שליליים של מועקה כעס ותסכול, לקום בבקר ולצאת מחויכים לדרך חדשה .  ההכשרה, היכולת והניסיון שלי עומדים לרשותכם .  אחוזי ההצלחה הגבוהים מעידים על כך. יש לי את הידע כיצד   להחזיר לכם   את הבטחון והאמונה בעצמכם , על מנת שתוכלו לעשות בחירות נכונות עבוד עתידכם. התקשרו עכשו לשיחת יעוץ ראשונה חינם   050-7230744   יאיר היימן .  דרכים למניעה ופתרון סכסוכים